Poslání školy
HODNOTY školy
- vzájemná důvěra
- partnerský přístup
- týmová spolupráce
- slušnost
- píle a pracovitost
- laskavost, náročnost a důslednost
- otevřená komunikace a jednání fair play
- úcta k Bohu, k sobě, k druhým lidem
- osobní rozvoj
MISE školy
Kde se nacházíme? Co chceme uchovávat a rozvíjet? Co je naše mise?
- Naše škola je otevřeným společenstvím, které usiluje o to žít v souladu s křesťanskými hodnotami a ve kterém se všichni mohou cítit bezpečně. Vytváříme prostředí pro hledání osobního vztahu s Bohem.
- Školní prostředí nás podporuje v komplexním rozvoji. Dáváme důraz na vyváženost znalostí, dovedností a postojů, stejně jako na duševní, duchovní i tělesný rozvoj.
- Spolupracujeme a vedeme k tomu i své žáky. Zajímáme se o to, jak zvyšovat pozitivní dopad na učení každého žáka. Nabízíme žákům profesionální podporu. Jednáme s žáky s taktem a úctou. Vedeme žáky k partnerskému přístupu, inspirujeme se a učíme od sebe navzájem.
- Učíme systematicky, zadávané otázky a úkoly na sebe navazují a vytvářejí ucelený systém. Zajímají nás originální žákovská řešení, podněcujeme kreativitu napříč všemi předměty.
VIZE školy
Kam směřujeme? Jaká má být naše škola za pár let? Co je naše vize?
SMYSLUPLNÉ UČENÍ
- Znalosti, dovednosti a postoje, které žáci na naší škole získají, pro ně budou užitečné v dalším životě. Vedeme žáky k tomu, aby si vytyčili cíle vzhledem ke svému komplexnímu rozvoji a hodnotili, kde se na své cestě nacházejí.
- Naši žáci se ve výuce učí smysluplně a aktivně tak, aby se rozvíjeli v zóně svého nejbližšího rozvoje. Usilujeme o to, abychom jim uměli práci diferencovat a každý mohl zažívat úspěch a radost z učení.
- Naši žáci se spolupodílí na stanovování vzdělávacích cílů a rozumí jejich užitečnosti. Dostávají od nás popisnou zpětnou vazbu, která je podporuje v dalším učení. Záleží nám na tom, aby pro nás bylo učení celoživotním postojem, proto žáky vedeme k tomu, aby průběžně rozpoznávali a vyhodnocovali strategie, které jim v učení pomáhají.
- Žáci mají a cítí spoluzodpovědnost za vlastní učení. Umíme ocenit jejich individuální pokrok. Vytváříme bezpečné prostředí pro práci s chybou, kterou vnímáme jako prostředek k růstu. Vedeme žáky k tomu, aby uměli svou chybu opravit a analyzovat.
RESPEKTUJÍCÍ SPOLEČENSTVÍ
- Přistupujeme k sobě partnersky, přitom profesionálně a s respektem. Žáky vedeme ke spoluzodpovědnosti za školní prostředí. Učíme se pracovat se svými emocemi, umíme uznat svou chybu a omluvit se, jdeme si vzájemně příkladem.
- Vedeme žáky k tomu, aby znali své silné stránky, vážili si sebe sama i druhých a znali své potřeby. Učíme se vyvažovat práci a odpočinek a vedeme k tomu i své žáky.
- Podporujeme žáky v tom, aby dokázali samostatně kriticky myslet a formulovat své vlastní názory. Aktivně jim k tomu vytváříme prostor ve vyučování. Moderujeme žákovské diskuze tak, aby se žáci učili spolu komunikovat s respektem a úctou a aby si aktivně naslouchali uvnitř třídních kolektivů i napříč obory a ročníky.