Obecné informace
Informatika - Obecné informace
Informatika na naší škole je přizpůsobována na míru jednotlivým oborům a vychází vstříc zájmům a preferencím studentů. Ať už na gymnáziu, lyceu nebo předškolní a mimoškolní pedagogice, všude sledujeme aktuální rozvoj oboru a hledáme, kde konkrétně nám může pomoci v našem studiu, práci i osobním životě. Podporujeme rozvoj informatického myšlení, systematické řešení problémů a chytré využívání technologií kolem nás.
Náš leitmotiv
Věříme tomu, že učení má dávat studentům smysl. Část témat proto mohou studenti svobodně volit podle vlastních zájmů a preferencí. V předmětu si tak mohou během roku několikrát volit mezi zaměřením na programování, multimédia nebo management. Výstupem studia je ve vyšších ročnících týmová práce, při které spojí své síly programátoři, kreativci i manažeři. Tak poznáváme a rozvíjíme své silné stránky a učíme se spolupracovat tak, abychom se při práci vzájemně doplňovali.
Co se učíme
Ve výuce postupně poznáváme svět informací a dat okolo nás, poznáváme je, třídíme a využíváme. Učíme se organizovat si a usnadnit si vlastní práci, známe pravidla, výhody i nebezpečí digitálního prostředí kolem sebe. Pracujeme a hrajeme si s roboty, programovatelnými deskami, 2D i 3D grafikou, animací, umělou inteligencí, navrhujeme informační systémy, weby, …
K výuce informatických předmětů má škola k dispozici tři počítačové učebny, jejichž vybavení je průběžně obnovováno. Při výuce studenti pracují s robotickými stavebnicemi (Lego Spike), programovatelnými deskami (Micro:bit). Pro rastrovou grafiku pracujeme v prostředí Canva či s programem Gimp, pro vektorovou grafiku InkScape, pro 3D modelování a animace Blender. Pro programování pracujeme v Pythonu (základy programování, ovládání Micro:bitů, grafická knihovna Tkinter, skriptování v Blenderu) a v JavaScirptu (weby s HTML a CSS, skripty v prostředí Google Workspace).
Na jednotlivých oborech
Na gymnáziu máme od primy do sexty předmět Informatika. V prvních třech ročnících s jednohodinovou, ve vyšších ročnících s dvouhodinovou dotací týdně. Studenti, kteří mají o informatiku hlubší zájem, si mohou v posledních dvou ročnících studia zvolit volitelný seminář z informatiky.
Na pedagogické škole je předmět Informační a komunikační technologie zaměřován s ohledem na využití technologií v předpokládané budoucí praxi. Volitelná témata tak odrážejí i profilaci studentů na hudební, výtvarnou nebo dramatickou výchovu. Obor Pedagogické lyceum má zařazeny hodiny informačních a komunikačních technologií v prvních třech ročnících, obor Předškolní a mimoškolní pedagogika v prvních dvou ročnících studia.
Soutěže
Studenti se v rámci informatických předmětů účastní různých soutěží či akcí – škola se pravidelně umísťuje na předních příčkách v celostátní soutěži „Bobřík informatiky“. K dalším úspěchům patří účast týmů našich studentů na top pozicích v celostátní programátorské soutěži „Tour de App“.